مطابق با قانون تجارت الکترونیـکی

مورد تایید قانون تجارت الکترونیکی

انکار ناپذیـــر بودن

برابری گواهی امضای دیجیتال با شناسه هر فرد

دسترسـی آسان و سریع

دسترسی بدون محدودیت به امضای دیجیتال

سرویس امضای دیجیتال فراشناســا

با کلیک روی درخواست مشاوره، برای دریافت سرویس، با ما در ارتباط باشید.

فراشناسا

ارائه‌دهنده سرویس امضای دیجیتال

سرویس امضای دیجیتال، راهکار فراشناسا برای سازمان ها، ادارات و کسب و کارها است که بتوانند خدمات نیازمند احراز هویت و امضای خود را به صورت آنلاین به مشتریان ارائه دهند. نحوه ارائه این سرویس به دو صورت زیرساخت SDK یا استفاده از اپلیکیشن فراشناسا می‌باشد. امضای دیجیتال فراشناسا، با صدور گواهی معتبر، امکان امضای غیرحضوری، آسان و معتبر را برای مشتریان شما فراهم می‌کند.

فراشناسا

ارائه‌دهنده سرویس امضای دیجیتال

سرویس امضای دیجیتال، راهکار فراشناسا برای سازمان ها، ادارات و کسب و کارها است که بتوانند خدمات نیازمند احراز هویت و امضای خود را به صورت آنلاین به مشتریان ارائه دهند. نحوه ارائه این سرویس به دو صورت زیرساخت SDK یا استفاده از اپلیکیشن فراشناسا می‌باشد. امضای دیجیتال فراشناسا، با صدور گواهی معتبر، امکان امضای غیرحضوری، آسان و معتبر را برای مشتریان شما فراهم می‌کند.

کاربردهای سرویس امضای دیجیتال فراشناسا

ثبت‌نام آنلاین

برای افزایش اعتبار و امنیت ثبت نام هایی که به صورت آنلاین انجام می شود، وجود امضای دیجیتال ضروری است. با توجه به الکترونیکی شدن بسیاری از امور، امروزه امضای دیجیتال در فرآیند افتتاح حساب بانکی به صورت آنلاین، ایجاد پرونده الکترونیکی در هلث تک ها، شروع فرآیند اعطای تسهیلات و بسیاری موارد دیگر در سازمان ها و کسب و کارهای مختلف نقش پررنگ و حیاتی دارد.

احرازهویت آنلاین

با وجود امضای دیجیتال، اصالت هویت مشتریان شما تضمین می شود. ارائه بسیاری از خدمات ادارات به صورت غیرحضوری، فروش و تغییر مالکیت سیم کارت، تایید هویت کاربران در زمان عضویت در سامانه ها، صدور انواع کارت به نام شخص متقاضی و... نیازمند احراز هویت هستند که سرویس امضای دیجیتال این نیاز را کاملا برطرف کرده است.

سفته الکترونیکی

سفته الکترونیکی در فرآیند وام دهی آنلاین و اعطای تسهیلات نقش حیاتی و مهم دارد. بانک‌ها و بسیاری از سازمان ها و کسب و کارهایی که به صورت آنلاین اعطای تسهیلات انجام می‌دهند به سفته الکترونیک نیازمند هستند. امضای دیجیتال بخش مهمی از فرآیند صدور سفته الکترونیک است که به آن اعتبار می‌بخشد. هم‌اکنون در سفته‌های الکترونیکی بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت از امضای دیجیتال فراشناسا استفاده شده است.

اگر به دنبال احراز هویت امن مشتریان سازمان خود هستید، فراشناسا برای شما راهکار دارد.

برای درخواست جلسه مشاوره بر روی دکمه زیر کلیک کنید!

مراحل دریافت امضای دیجیتال برای مشتریان شما

تکمیل فرم

احراز هویت

پرداخت وجه

دریافت گواهی

3 موضوع مهم درباره امضای دیجیتال

دریافت مشـــاوره سرویس

با استفاده از سرویس احراز هویت و امضای دیجیتال فراشناسا، می‌توانید فضایی امن برای مشتریان خود خلق کنید.
جهت مشاوره تخصصی و دریافت سرویس فراشناسا، لطفا فرم روبه‌رو را پر کنید:

    نام و نام خانوادگی
    شماره تماس
    نام سازمان
    ایمیل

    کسب‌و‌کارهایی که به ما اعتــماد کرده‌اند

    شما هم به جمع مشتریان سرویس امضای دیجیتال فراشناسا بپیوندید!

    سوالات متداول

    از امنیت بالا و پشتیبانی فنی که بگذریم، یکی از مهم ترین مزایای سرویس فراشناسا (عضوی از خانواده بزرگ پارت)، یکپارچگی خدمات است. ما سرویس های احراز هویت بیومتریک و سفته الکترونیک را هم می‌توانیم به شما ارائه کنیم.

    این سرویس فقط مخصوص سازمان‌ها، ادارات و کسب و کارها است که بتوانند آن را به مشتریان خود ارائه دهند.

    سرویس امضای دیجیتال به دو صورت زیرساخت SDK یا اپلیکیشن فراشناسا، به کسب و کارها و سازمان‌ها ارائه می‌شود.

    پس از ثبت درخواست مشاوره، متخصصان فنی فراشناسا با توجه به نیازمندی‌ها و شرایط کسب و کار شما، روش پیاده سازی مناسب‌تر را ارائه می‌کنند.

    دریافت سرویس امضای دیجیتال

    حفظ هویت سازمانی و افزایش اعتماد مشتریان به شما، نتیجه استفاده از سرویس امضای دیجیتال فراشناسا برای هر سازمان است.

    برای درخواست مشاوره دریافت سرویس و مستندات فنی روی دکمه زیر کلیک کرده و فرم را پر کنید. متخصصین ما برای مشاوره و ارائه تمام اطلاعات لازم با شما در ارتباط خواهند بود.

    اهداف امضای دیجیتال

    هدف امضای دیجیتال این است که اصالت را ارائه بدهد و اطمینان حاصل ‌کند که این امضا، انکارناپذیر است. با توجه به هدف امضای دیجیتالی، در هر دادگاه قانونی می‌توانیم از آن برای اثبات اعتبار هر سند کاغذی امضا شده، استفاده کنیم. زیرا، این امضا می‌تواند توانایی ردیابی، بایگانی آسان اسناد و انطباق آن را بهبود بدهد و ساده کند.

    مزایای امضای دیجیتال و سرویس آن در کسب و کار چیست؟

    امضای دیجیتال دارای مزیت‌های متعددی است. لذا، سرویس امضای دیجیتالی هم می‌تواند تاثیر بسزایی در حفظ حریم شخصی افراد و جلوگیری از بسیاری از خطرهای امنیتی مشتریان شما داشته باشد. مزیت‌های امضای دیجیتال را به تفکیک به صورت زیر می‌خوانید:

    1- عدم انکار تعهد

    عدم انکار یا به طور خاص‌تر، عدم انکار مبدا امضا، جنبه‌ی مهمی از امضای دیجیتال است. با توجه به این ویژگی، نهادی که برخی از اطلاعات را امضا کرده، نمی‌تواند در زمان بعدی، امضای خود و یا دیگری را انکار کند. به طور مشابه، دسترسی به کلید عمومی تنها یک طرف قراداد را قادر به جعل امضای معتبر نمی‌کند.

    2- تضمین صحت داده‌ها

    اگر قرار است هر گونه تغییری در محتوای سند امضاشده ایجاد کنید، این کار ناشدنی و غیر ممکن است. زیرا، تکنیک ریاضی که در امضای دیجیتال و سرویس آن وجود دارد، باعث عدم دستکاری داده‌ها می‌شود. به همین دلیل است که به محض ایجاد تغییر، این موضوع به سادگی قابل تشخیص خواهد بود. بنابراین به طور کلی، امکان جعل یا تغییر اسناد بعد از استفاده از امضای دیجیتال، غیر ممکن است.
    در واقع هر گونه اصلاح و یا تغییر در سند، یکپارچگی داده‎های آن را از بین خواهد برد و این موضوع، آشکار است.

    3- صرفه‌جویی در زمان فعالیت کسب و کار

    امضای دیجیتال و استفاده از سرویس آن باعث صرفه جویی در زمان می‌شود. برای مثال، دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا مشتریان برای آن امضا به شرکت شما برگردند. زیرا، سرویس امضای دیجیتال تضمین می‌کند که کسب و کارها با کاهش هزینه و زمان در اسناد و قراردادهایی که با کلیک یک دکمه امضا می‌شوند، صرفه جویی می‌کنند.
    در نظر داشته باشید که صرفه جویی زیادی در هزینه و زمان وجود دارد. به خصوص در زمانی که فرد مورد نیاز برای امضا در یک منطقه جغرافیایی متفاوت است.
    تقریباً، فوراً مشتریان شما می‌توانند اسناد را از هر منطقه جغرافیایی امضا کنند. امضای دیجیتال چه تبلت، تلفن یا رایانه باشد؛ می‌تواند به طور یکپارچه تضمین کند که این کار خسته‌کننده در عرض چند دقیقه به طور ایمن به پایان می‌رسد.

    4- صرفه جویی در هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم

    با استفاده از امضای دیجیتال و سرویس آن، بسیاری از شرکت‌ها نیز صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های مستقیم (با هزینه کم یا بدون هزینه) مانند هزینه جوهر، کاغذ، چاپ، اسکن، حمل و نقل و تحویل یا هزینه‌های سفر مشاهده می‌کنند. همچنین در سایر هزینه‌های غیرمستقیم مانند بایگانی، دریافت مجدد داده‌ها، بایگانی یا ردیابی صرفه جویی می‌شود.

    5- کارایی بسیار بهتر در فرآیند کار سازمان

    امضای دیجیتال و سرویس آن، کارایی بهتری را در فرآیند کار شرکت‌ها تضمین می‌کند. چون، مدیریت و ردیابی اسناد با تلاش و زمان کمتر، آسان تر می‌شود که سهم بسزایی در استفاده موثر از منابع موجود برای توسعه شرکت دارد.
    در حقیقت، بسیاری از مزیت‌های امضای دیجیتال به سرعت بخشیدن به روند کار کمک می‌کنند. به عنوان مثال، اعلان‌های ایمیل به فرد یادآوری می‌کند که امضا کند. در حالی که ردیابی وضعیت، به دانستن اینکه سند در کدام مرحله است کمک می‌کند.

    6- تجربه بهتر مشتری از فرآیند خدمات سازمان

    سرویس امضای دیجیتال، راحتی امضای اسناد مهم را در جایی که مشتری یا شخصی که امضا می‌کند، فراهم می‌کند. زیرا، فروشندگان به اجبار، منتظر مراجعه مشتری به بانک یا دفتر نیستند و مشتریان می‌توانند اسناد متعددی را در درب منزل امضا کنند.
    این شرایط به‌ویژه در مناطق دورافتاده و شهرستان‌های کوچک‌تر که خدمات بهبودیافته و شخصی‌سازی شده را ارائه می‌کنند؛ ایده‌آل است. به طوری که مشتری این آزادی را دارد که در هر جایی حضور داشته و با یک شرکت تعامل داشته باشد. در نتیجه، سرویس امضای دیجیتال، خدمات و فرآیند درآمدزایی مشاغل را بسیار آسان‌تر، سریع‌تر و کاربرپسندتر کند.

    7- افزایش امنیت

    وقتی صحبت از امضا می شود، اصالت و امنیت افراد متعهد و شرکت‌ها در اولویت قرار می‌گیرند. در طی فرآیند استفاده از سرویس امضای دیجیتال، خطر تکرار یا تغییر خود سند کاهش می‌یابد و تضمین می‌شود که امضاهای تأیید شده، معتبر و قانونی هستند.
    در طی این فرآیند به امضاکنندگان پین، رمز عبور و کدهایی ارائه می‌شود که می‌توانند هویت و امضای خود را تایید کنند. داده‌هایی که در گواهی امضا هستند؛ تاریخ و زمان امضا را به همراه مسیر سند نشان می‌دهند و در نهایت، خطر دستکاری یا تقلب را برای حفظ داده‌های محرمانه به حداقل می‌رسانند.
    به طور خلاصه، ویژگی‌های امنیتی که سرویس امضای دیجیتال دارد؛ تضمین می‌کند که اسناد، بدون مجوز تغییر نکرده اند.

    قانون امضای دیجیتال

    در رابطه با قوانین امضای دیجیتال باید به قوانین تجارت الکترونیک اشاره کنیم. در این قوانین به مواد امضای الکترونیکی اشاره شده است.

    همانطور که می‌دانید؛ امضای دیجیتال یک نوع خاص از نوع الکترونیکی آن است و مواد مرتبط با قانون امضای الکترونیکی در مورد نوع دیجیتالی آن هم صدق می‌کند.

    ماده 10 قانون تجارت الکترونیک به صورت زیر بیان شده و در دادگاه می‌توان به آن استناد کرد:

    ‌الف – نسبت به امضاء کننده منحصر به فرد باشد.

    ب – هویت امضاء کننده «‌داده پیام» را معلوم نماید.

    ج – به وسیله امضاء کننده و یا تحت اراده انحصاری وی صادر شده باشد.

    ‌د – به نحوی به یک «‌داده پیام» متصل شود که هر تغییری در آن «‌داده پیام» قابل‌ تشخیص و کشف باشد.

     در ماده 25 این قانون هم ذکر شده، هنگامی که در تصدیق قید می‌شود «داده‌پیام» مطابق با الزامات فنی استاندارد یا روش مورد توافق طرفین دریافت شده، فرض قانون بر این است که آن الزامات رعایت شده‌اند.

    از آن سو، در ماده 21 به تفاوت میان «داده پیام» مجرا و نسخه مجدد آن اشاره شده است: به طور که هر «داده‌پیام» یک «داده‌پیام» مجزا و مستقل محسوب می‌شود. مگر اینکه معلوم شود که آن «داده‌پیام» نسخه مجددی از «داده‌پیام» اولیه است.

     

     

    سبد خرید