احراز هویت در دفاتر پیشخوان چگونه است؟

احراز هویت در دفاتر پیشخوان چگونه است؟

فائزه حسین زاده
زمان مطالعه: 8 دقیقه آخرین بروزرسانی: 1403/05/31 3 دیدگاه

احراز هویت حضوری بورس باعث یکپارچه سازی اطلاعات متقاضیان می‌شود. از سوی دیگر، احراز هویت حضوری در دفاتر پیشخوان می‌تواند مسئله شناخت مشتریان یا احراز هویت KYC را برای سازمان بورس و اوراق بهادار، روشن و شفاف جلوه بدهد. مراحل احراز هویت سجام در دفاتر پیشخوان برای افراد زیر 18 سال می‌تواند متفاوت باشد. چون فرآیند احراز هویت حضوری این افراد می‌بایست با حضور سرپرست خانواده آن‌ها انجام شود. در سال 1397، نحوه احراز هویت در دفاتر پیشخوان نسبت به امسال متفاوت بود. چون الزامی برای احراز هویت حضوری سجام از سوی دولت اعمال شده بود. در حال حاضر، راه حل جایگزین مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان وجود دارد. اگر تصمیم دارید جایگزینی برای مراحل طاقت فرسای احراز هویت حضوری پیدا کنید، همراه ما باشید.

جهت احراز هویت فوری در سجام روی لینک زیر کلیک کنید :

برای احراز هویت سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان)، شما باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر منتخب بانکی که خدمات احراز هویت سجام را ارائه می‌دهند، مراجعه کنید. همچنین، امکان انجام احراز هویت به صورت غیرحضوری و آنلاین نیز از طریق برخی از اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های معتبر فراهم شده است.

اگر قصد دارید احراز هویت خود را به صورت حضوری انجام دهید، می‌توانید از طریق وبسایت سجام (برای دیدن مراکز منتخب احراز هویت در وبسایت سجام اینجا کلیک کنید) یا اپلیکیشن‌های مرتبط با بورس و سرمایه‌گذاری، نزدیک‌ترین دفاتر خدماتی را پیدا کنید.

اگر ترجیح می‌دهید احراز هویت را به صورت غیرحضوری انجام دهید، باید از اپلیکیشن‌ها یا سامانه‌های آنلاین مورد تأیید استفاده کنید که معمولاً شامل مراحل تصویربرداری و ارسال مدارک می‌شود.

مهم است که برای احراز هویت غیرحضوری به وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر مراجعه کنید تا از صحت و امنیت اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل نمایید. یکی از این اپلیکیشن های معتبر اپلیکیشن سیگنال می باشد.

احراز هویت حضوری با کارت ملی قدیمی یا رسید کارت ملی جدید

اگر شما هم تا اکنون اقدام به ورود به بازار بورس کرده اید؛ حتما می دانید که ثبت نام و احراز هویت حضوری بورس در سامانه سجام اولین قدم برای ورود به این بازار است. این سامانه که درواقع سامانه اطلاعات جامع مشتریان است؛ اطلاعات هویتی، بانکی و ارتباطی مخاطبان خود را دریافت کرده و به آن ها کدی ده رقمی می دهد. ثبت نام و طی کردن مراحل احراز هویت سجام در دفاتر پیشخوان نیازمند به ارسال و یا آپلود هیچ گونه مدارک لازم شناسایی نیست. پس لازم است پس از ثبت اطلاعات، افراد هویت خود را احراز کنند. اما چگونه؟

پاسخ صریح و ساده این است که احراز هویت حضوری با کارت ملی قدیمی میسر است. ناگفته نماند که رسید کارت ملی جدید می‌تواند یکی از مدارک مورد نیاز احراز هویت در دفاتر پیشخوان باشد.

احراز هویت حضوری سجام چگونه است؟

احراز هویت حضوری سجام به یکی از دو روش مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا کارگزاری‌های سرمایه گذاری بورس انجام می‌شود. پیش از انتخاب کردن کارگزاری‌های سرمایه گذاری برای احراز هویت حضوری بورس باید به یک نکته‌ی مهم توجه کنید. بعد از مراحل احراز هویت حضوری در سجام در کارگزاری‌ها همه چیز به اتمام نمی‌رسد. یعنی با تغییر کارگزاری مذکور نیاز است تا دوباره احراز هویت حضوری را انجام بدهید. این امر می‌تواند زمان بسیار زیادی را از شما بگیرد. به همین خاطر، بهتر است روش دیگری را برای احراز هویت حضوری مدارک در نظر داشته باشید.

نحوه احراز هویت در دفاتر پیشخوان

تا سال های قبل، احراز هویت بورس تنها به یک روش انجام می گرفت: به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر پیشخوان در سطح شهر. (در ابتدا، احراز هویت حضوری در دفاتر پیشخوان محبوبیت بیشتری داشت. هم اکنون، افراد بسیار زیادی هستند که تنها از احراز هویت غیر حضوری سجام استفاده می‌کنند.)

مراجعه کنندگان، پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه ی سجام، با در دست داشتن کد 10 رقمی که پس از ثبت نام در سجام به آنها داده شده، لازم است به مراکز پیشخوان رفته و هویت خود را تایید کنند. نحوه احراز هویت در دفاتر پیشخوان برای هر فرد به این صورت است که می‌بایست مدارک محرمانه و شخصی مربوط به خودش را کامل داشته باشد.

مدارک مورد نیاز احراز هویت در دفاتر پیشخوان شامل موارد زیر است:

  1. اصل و فتوکپی کارت ملی
  2. اصل و فتوکپی شناسنامه
  3. فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی ( اختیاری )
  4. شماره حساب و اطلاعات بانکی ثبت نام کننده
  5. آدرس و مشخصات پستی ثبت نام کننده

پس از ارائۀ مدارک بالا لازم است متقاضی فرم هایی حاوی اطلاعات هویتی و بانکی و ارتباطی خود می‌باشد، امضا کند. پس از ارائه مدارک و تکمیل فرم های درخواست شده، متقاضی باید هزینه احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت را به مبلغ یازده هزار تومان پرداخت کند. (دقت داشته باشید که هزینه احراز هویت حضوری در دفاتر پیشخوان می‌تواند در طی سال‌های بعد، تغییر کند.)

بهتر است بدانید پس از احراز هویت حضوری سجام همچنان نمی توانید وارد بورس شوید و نیاز به انتخاب کارگزاری مناسب دارید. پس از انتخاب کارگزاری مناسب بر اساس شرایط دلخواه خود، لازم است مانند سامانه سجام به احراز هویت کارگزاری نیز بپردازید. احراز هویت حضوری بورس در کارگزاری نیز مانند مراحل احراز هویت سجام، هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

نحوه احراز هویت در دفاتر پیشخوان
نحوه احراز هویت در دفاتر پیشخوان

راه‌ حل جایگزین مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان چیست؟

در حال حاضر، با شیوع بیماری کرونا به نظر می رسد احراز هویت حضوری بورس دیگر چندان روش مناسبی به شمار نیاید. تجمع زیاد، انگشت شمار بودن مراکز پیشخوانی که به احراز هویت می پردازند و وقت‌گیر بودن مراجعه های حضوری باعث شده است تا روش های غیر حضوری مختلفی برای احراز هویت سجام به وجود بیاید.

احراز هویت غیرحضوری یا آنلاین، یکی از روش های مناسب جهت جایگزینی احراز هویت حضوری سجام است. در سال‌های اخیر، اپلیکیشن های مختلفی همچون سیگنال، اقدام به فراهم آوردن شرایط احراز هویت به صورت غیر حضوری کرده اند. احراز هویت در سیگنال بسیار ساده بوده و برای همه افراد از مبتدی تا حرفه ای، با سهولت انجام می شود.

ویدئوی آموزش گام به گام نحوه احراز هویت غیر حضوری در سامانه سجام

معرفی اجمالی احراز هویت غیر حضوری دفتر پیشخوان

همانطور که گفتیم، برای احراز هویت غیرحضوری می توانید به اپلیکیشن هایی که این امکان را فراهم کرده اند، مراجعه کنید. از آنجایی که برای احراز هویت سجام (غیر حضوری) به صورت آنلاین نیاز است اطلاعات شخصی خود را در اختیار اپلیکیشن مورد نظر قرار دهید، پس میزان امنیت اپلیکیشن بسیار اهمیت دارد. در میان اپلیکیشن هایی که احراز هویت را به صورت غیرحضوری انجام می دهند، سیگنال (قدرت‌گرفته از فراشناسا)، با امنیت و سهولت کافی، این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

مدارک مورد نیاز برای احراز هویت غیرحضوری دفتر پیشخوان

برای احراز هویت الکترونیکی سجام لازم نیست مدارک خود را اسکن کنید. بلکه کافی است در طی مراحل احراز هویت، عکس مدارک خود را با دوربین گوشی خود بگیرید و در اپلیکیشن قدرت‌گرفته از فراشناسا آپلود کنید. این مدارک شامل مدارک هویتی، مدارک بانکی، آدرس و راه های ارتباطی خواهد بود. در مرحله بعدی، اپلیکیشن از شما می خواهد تصویر خود و فیلمی از خود را در حالی که علامت خواسته شده را نشان می دهید؛ ارسال کنید. در مرحله آخر نیاز است تا نمونه امضا خود را برای اپلیکیشن ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز برای احراز هویت غیرحضوری دفتر پیشخوان
مدارک مورد نیاز برای احراز هویت غیرحضوری دفتر پیشخوان

گفتار پایانی نحوه احراز هویت حضوری مدارک

در این مقاله سعی کردیم تا برای شما احراز هویت حضوری در دفاتر پیشخوان را شرح دهیم. همانطور که گفتیم روش احراز هویت حضوری سجام با مراجعه به دفاتر پیشخوان که اولین روش برای احراز هویت حضوری در بورس به شمار می رفت؛ به علت وقت گیر بودن، چندان به صرفه نیست. پس بهتر است برای احراز هویت از روش هایی استفاده کرد که احراز هویت حضوری مدارک را به صورت غیرحضوری برای متقاضیان ورود به بازار بورس فراهم آورده است. یکی از این روش ها، استفاده از اپلیکیشن سیگنال است.

احراز هویت غیرحضوری با این اپلیکیشن، روشی ساده است. به بیانی دیگر، احراز هویت غیر حضوری دفتر پیشخوان در سریع‌ترین و کمترین زمان ممکن، از هر کجایی که هستید؛ هویت شما را برای سجام تایید می کند.
نکته ای که باید آن را در نظر داشت این است که احراز هویت غیر حضوری برای کودکان و افراد زیر 18 سال امکان پذیر نیست و تنها بزرگسالان و افراد بالای 18 سال می توانند هویت خود را به صورت غیرحضوری تایید نمایند. کودکان و افراد زیر 18 سال، لازم است تا با در دست داشتن مدارک خود و سرپرست قانونی خود برای احراز هویت حضوری بورس به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و هویت خود را تایید نمایند.

منبع : فراشناسا

سوالات خود را در قسمت دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید
نظرات کاربران
افشین
افشین
پاسخ

سامانه احراز هویت بیمه بیکاری و کارفرمایان از اواخر آذرماه به مدت یک هفته است که قطع میباشد و هیچ مرجعی پاسخگوی قطعی این سامانه نیست به چه مرجعی برای رفع مشکل باید مراجعه کرد

حسینعلی شیرسوار
حسینعلی شیرسوار
پاسخ

بیمه بیکاری

فائزه حسین زاده
فائزه حسین زاده
پاسخ

سلام دوست عزیز.
این مورد مهم را بهتر است از دفاتر پیشخوان سوال کنید.