در نظر گرفتن معیارهای احراز هویت در انتخاب یک سرویس، امنیت فرآیند شناسایی و تایید هویت را افزایش داده و باعث کاهش خطرات احتمالی میشود. استفاده از چنین سرویسهای احراز هویتی موجب میشود که کاربر فقط یک بار، اطلاعات هویتی خود را ارائه کند و در فرآیند شناسایی و احراز هویت قرار بگیرد. سپس چندین سیستم مرتبط با احراز هویت میتوانند از این اطلاعات هویتی به طور موثر استفاده کنند و در پی آن، بسیاری از هزینهها کاهش مییابد. در ادامه همراه ما باشید تا انواع معیارهای احراز هویت را شناسایی کنیم.
بررسی معیارهای احراز هویت
شما بهعنوان فردی که تصمیم دارید تا از خدمات احراز هویت غیر حضوری برای شناسایی هویت مشتریان و یا نیروهای انسانی کسب و کار استفاده کنید، باید با معیارهای احراز هویت در ایران آشنا باشید. در این بخش میخواهیم به این موضوع مهم و کاربردی بپردازیم!
1 افزایش بهینهسازی کسب و کار
یکی از معیارهای مهم و سودمند در انتخاب سرویس احراز هویت کسب و کار این است که فرآیند کاری را بهینهسازی کند تا یک رقابت پایدار ایجاد شود. اگر مایل به ایجاد مزیت قابل توجهی مانند افزایش بهرهوری و حذف سیستمهای ناکارآمد هستید؛ دکمه زیر را کلیک و درخواست دریافت مشاوره برای سازمان خود را ثبت کنید!
دسترسی به دادههای دقیق و بهروز مانع از ایجاد اشتباهات پرهزینه فرد حقوقی میشود که به واسطهی استفاده از خدمات احراز هویت میتوانید به این نتیجه مقرونبهصرفه دست پیدا کنید.
2 افزایش اعتبار کسب و کار و شناسایی هویت مشتری
خدمات یک سرویس احراز هویت برای 2 دسته از افراد کسب و کار، رویکرد سودمندی دارد. چون مشتریان آن میتوانند نسبت به اعتبار کسب و کار اطمینان پیدا کنند که اعتبار زیادی را به همراه دارد. در پی آن، افراد حقوقی میتوانند دید کامل و دقیقی نسبت به مشتریان خود بدست آورند. با توجه به این شرایط، پتانسیل شرکتها و سازمانها برای بهبود سایر زمینههایی که پتانسیل فعالیت در آنها را دارند؛ افزایش پیدا خواهد کرد.
3 قابلیت سفارشیسازی برای هر نوع کسب و کار
راهکارهای احراز هویتی که به افراد حقوقی ارائه میشوند، متفاوت است. زیرا، شرایط و چارچوب فعالیت هر کدام از این شرکتها نسبت به هم متمایز هستند که موجب تفاوت در نیاز اساسی آنها میشود. در شرایط فعلی، تعداد اندکی از سرویسهای ارائه دهنده خدمات احراز هویت، مایل به سفارشیسازی روشهای احراز هویت برای مشتریان حقوقی خود هستند.
4 اطمینان لازم و کافی از دقت و امنیت بالای کسب و کار
ارزش امنیت در حفظ و بقای یک کسب و کار بسیار بالا است و نمیتوانیم جایگزین بهتری برای آن پیدا کنیم. برای حفظ این ارزش و حتی ارتقا آن باید از لایههای امنیتی موثری برای فیلتر کردن نمونههای تقلبی و جعلی در سیستم احراز هویت استفاده کنید. لایه امنیتی مانند تشخیص زنده بودن چهره مانع از حملات امنیتی آسیبزننده به حریم کسب و کار شما خواهد شد.
5 ارائه خدمات فنی کامل
پیاده سازی سرویس احراز هویت با اصول فنی و تخصصی باعث میشود که این سرویسها با یکدیگر رقابت کنند. اگر به ماهیت این معیار از احراز هویت نگاه کنیم، سفارشیسازی و پیاده سازی اصولی این سرویس به افزایش اعتبار برند شما کمک ویژهای میکند. اجرای کارآمد فرآیندهای تجاری برای مشتریان شما به واسطهی اعمال اصول فنی، یک نمونهی مهم از رویکرد این معیار است.
6 مورد تایید قانون
سرویس احراز هویتی که تهیه میکنید، باید مورد تایید قانون کشور باشد. برای نمونه، زمانی که از سامانهی احراز هویت برای افزایش امنیت مشتریان و یا پرسنل خود استفاده میکنید، باید از دسترسی افراد متفرقه جلوگیری کنید.
یک مثال بارز درباره تایید قانونی سرویس احراز هویت وجود دارد. امضای دیجیتال که محصولی از راهکارهای احراز هویت شناخته میشود، مورد تایید لایحه قانونی تجارت الکترونیکی کشورمان است و از طریق قانونی هم میتوان آن را پیگیری کرد!
7 شناسایی مشتریان قبلی
رصد کردن مشتریان قبلی سرویس احراز هویت به مدیران یک کسب و کار کمک میکند تا به سادگی بتوانند نتایج استفاده از این سرویس را مشاهده و اندازهگیری کنند. علاوه براین، با انتخاب سامانه احراز هویتی که کسب و کارهای بزرگ متعددی به آن اعتماد کرده اند، میتوانید اطمینان داشته باشید که ارائه خدمات فنی به طور کامل انجام میشود.
چکیده استانداردهای احراز هویت
هدف اصلی انتخاب سرویس احراز هویت براساس معیارها و استانداردها این است که با کمترین هزینه بتوانید بیشترین تاثیر مثبت را بر روی کسب و کار خود ایجاد کنید. در این صورت، سازمانها و شرکتها میتوانند بر روی سایر بخشهای فعالیت تجاری خود متمرکز باشند و دغدغهای برای عدم سازگاری سرویس احراز هویت با خدمات وجود نداشته باشد.
منبع : فراشناسا
سوالات خود را در قسمت دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.