احراز هویت برای نئوبانک ها

درخواست احراز هویت برای نئوبانک‌ ها

نئوبانک‌ها که با هدف تسهیل خدمات بانکی شکل می‌گیرند، با چالش‌های امنیتی مواجه هستند. احراز هویت برای نئوبانک ها بسیار کمک کننده است و می‌تواند پاسخگوی چالش‌های امنیتی و رفع کننده اختلالات فناوری آن‌ها باشد. در ادامه‌ی این مطلب به رویکرد مهم احراز هویت در نئوبانک‌ها اشاره می‌کنیم که نگرانی ذینفعان اکوسیستم فین‌تک را به حداقل خواهد رساند.

خدمات احراز هویت غیر حضوری بیومتریک می‌تواند نتایج نئوبانک شما را بهبود ببخشد. هم‌اکنون، درخواست خود را ثبت کنید:

پیش‌بینی رشد نئوبانک‌ها به چه صورت است؟


جهت اطلاع از اهمیت اعمال فرآیندهای احراز هویت برای نئوبانک‌ ها لازم است بدانیم که مسیر توسعه این نوع از بانک‌ها تا چه پیشرفت کرده و تا چه جایگاهی پیشرفت خواهد کرد!

امروزه، بیشتر از 330 نئوبانک در جهان فعالیت دارند که نرخ رشد سالیانه آن را تا سال 2028، نزدیک به 50 درصد پیش‌بینی می‌کنند. هدف آن‌ها تسهیل امور بانکی است؛ اما مانند بخش فین‌تک، با چالش‌های امنیتی مواجه است و اختلالات فناوری نیز در این زمینه وجود دارد.

ذینفعان در اکوسیستم فین‌تک، نگران نفوذ مجرمان سایبری به نئوبانک‌ها هستند. با نفوذ مجرمان سایبری، حساب‌های بانکی به خطر می‌افتند و احتمال سرقت پول بالا است. با این حال، نئوبانک‌هایی مانند Turnkey Neobank تلاش می‌کنند تا سیستم‌های خود را در برابر تهدیدات امنیتی قابل اجرا قفل کنند. این کار موجب می‌شود که آسیب‌پذیری آن‌ها کاهش یافته و به طور همزمان، انطباق آن‌ها بهبود بخشیده شود.

چرا سیستم‌های امنیتی نئوبانک‌ها خطرپذیر هستند؟


همانطور که می‌دانیم، نئوبانک‌ها بسیار انعطاف پذیر هستند و در سال‌های اخیر به سرعت تکامل یافته‌اند. در حالی که مجرمان سایبری همواره منتظر هستند تا راهی برای هک بانک‌های دیجیتال پیدا کنند!

مهاجمان سایبری در حال هوشمندسازی شیوه‌های فیشینگ خود هستند. به همین دلیل، استراتژی‌های پیچیده‌تری را برای مطابقت با تکنیک‌های امنیتی پیشرفته توسعه می‌دهند. نئوبانک‌ها باید مانع فعالیت‌های مهاجمان سایبری شوند تا عملکرد آن‌ها با افزایش تقاضای مشتریان برای خدمات بانکداری دیجیتال مطابقت داشته باشد.

بر اساس یک نظرسنجی، انتظار می‌رود که بیش از 65 درصد از مردم در سال 2022 از خدمات بانکداری دیجیتال استفاده کنند.

بانک‌های دیجیتال بیشتری قصد دارند در آینده نزدیک، تیم‌های امنیتی اختصاصی داشته باشند تا از یکپارچگی آنلاین و اطلاعات برای خدمات بانکداری دیجیتال محافظت کنند. این تیم‌های اختصاصی حیاتی هستند؛ زیرا، داده‌های حمله و نقشه‌برداری چشم‌انداز باید استخراج شود تا سیاست‌های حفاظتی را بهبود ببخشد و مقابله با مجرمان سایبری را فراهم کند. (در نظر داشته باشید که هر چقدر انطباق‌های مبتنی بر ابر که یکپارچگی و استحکام بیشتری را به خدمات دیجیتال ارائه می‌دهند، افزایش پیدا کند؛ خدمات دیجیتال را در برابر تهدیدات سایبری بالقوه آسیب‌پذیرتر می‌کند.)

چالش‌های امنیتی که نئوبانک‌ها با آن مواجه هستند؛ چیست؟


چالش‌هایی که نئوبانک‌ها با آن روبرو هستند، طیف گسترده‌ای دارند. اکثر چالش‌ها به این دلیل رخ می‌دهند که بسیاری از نئوبانک‌ها مستقل و عمدتاً به ارائه‌دهندگان امنیتی شخص ثالث متکی هستند. سایر این چالش‌ها عبارتند از:

1 عدم وجود منابع لازم و کافی در حوزه تخصصی امنیت

نئوبانک‌ها منابع لازم برای سرمایه گذاری روی متخصصان امنیتی تمام وقت که سیستم‎‌های جامع و درون محل را تشکیل و پیاده سازی می کنند؛ ندارند. با توجه به دخالت شخص ثالث در چارچوب امنیتی، بسیاری از دغدغه‌های امنیتی وجود دارد که بی شک، بر آینده بانکداری دیجیتال تأثیرگذار است.

2 حمله بدافزارها در حین اجرای خدمات بانکداری دیجیتال

یکی از دائمی‌ترین نگرانی‌های امنیتی برای خدمات بانکداری دیجیتال، بدافزارها هستند. در نئوبانک، هر تراکنش و فرآیندی به صورت آنلاین و از طریق فناوری ابری آسان می‌شود. به علاوه، دفاتر بانکی غیرمتمرکز برای نگهداری ایمن تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، مقدار زیادی از معابر در سرتاسر شبکه‌های دیجیتال وجود دارند.

این شبکه‌های دیجیتالی که به اندازه کافی در برابر نفوذ محافظت می‌شوند، بسیار مستعد حملات بدافزار هستند. به گونه‌ای که با یک ربات واحد در یک شبکه که احتمالاً اکوسیستم فناوری را خراب می‌کند، هزینه‌های فلج کننده را در طول مسیر توسعه نئوبانک ایجاد خواهد کرد.

3 جعل و فیشینگ مهاجمان سایبری با آدرس اینترنتی نئوبانک

موضوع جعل هویت در جایی که مهاجمان سایبری، آدرس اینترنتی بانک نئوبانک را تقلید می‌کنند؛ وجود دارد. چنین تقلیدهایی منجر به سرقت داده‌ها می‌شود؛ زیرا، صفحه شبه وب سایت واقعی را منعکس می‌کند و همان عملکردها و ویژگی‌های طراحی را ارائه می‌دهد.

فیشینگ نگرانی دیگری است که در آن مجرمان سایبری سعی می‌کنند تا به جزئیات کارت اعتباری و سایر اطلاعات حساس و محرمانه دسترسی پیدا کنند.

4 عدم حفظ حریم خصوصی داده‌ها در نئوبانک‌ها

نگرانی‌های مربوط به انطباق و حفظ حریم خصوصی داده‌ها وجود دارد که نئوبانک‌ها به‌طور خستگی‌ناپذیر و مداوم برای رفع آن تلاش می‌کنند. با توجه به اینکه نئوبانک‌ها موسسات بانکداری کاملاً آنلاین هستند، برای اجرای کارآمد باید چندین الزامات نظارتی از جمله مقررات محلی و استاندارد را رعایت کنند.

چنین الزاماتی می‌تواند برای نئوبانک‌ها سخت باشد و برای مطابقت با آن‌ها به دانش فنی مداوم نیاز دارد.

5 اتکا به راه‌حل‌های شخص ثالث در حین مراقبت از حریم خصوصی داده‌ها

علاوه براین، نئوبانک‌ها با توجه به اتکا به راه‌حل‌های شخص ثالث باید مراقب نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی داده‌ها باشند؛ زیرا بسیاری از تولیدکنندگان امنیت قدیمی، در برابر حملات امنیتی پیچیده دچار تزلزل می‌شوند. در این حالت، ممکن است که چندین نئوبانک برای اتخاذ تنظیمات امنیتی کامل تلاش ‌کنند و فاقد راه‌حل‌های امنیتی داخلی استاندارد صنعتی باشند؛ زیرا آنها شرکت‌هایی مستقل با سیستم‌های پشتیبانی و منابع مالی کافی نیستند.

بهترین شیوه های نئوبانک ها برای مقابله با فعالیت‌های مجرمانه سایبری چیست؟


سوال اصلی این است که چگونه می‌توانیم بانکداری دیجیتال را برای مشتریان ایمن‌تر کنیم؟ برای پاسخ به این سوال، باید مراحلی را در نظر بگیریم. توصیف هر کدام از این مراحل و راهکارها را در بخش زیر آورده ایم:

1 مرحله اول، خدمات احراز هویت غیر حضوری بیومتریک

در مرحله اول، نئوبانک‌ها باید استانداردهای امنیتی خود را برای برآورده کردن ملزومات انطباق و سخت‌تر کردن چارچوب دیجیتال ارتقا بدهند. یکی از این استانداردهای امنیتی، استفاده از خدمات احراز هویت غیر حضوری بیومتریک است.

حتما بخوانید: خدمات احراز هویت غیر حضوری بیومتریک

اگر چه که هزینه‌های سربار مالی برای برآوردن الزامات انطباق ممکن است برای نئوبانک‌ها دلهره‌آور به نظر برسد؛ (خدمات احراز هویت برای نئوبانک‌ ها، هزینه‌ی کمتری را دربردارد.) اما تطبیق دقیق‌تر به نئوبانک‌ها کمک زیادی می‌کند. زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ارزیابی‌های آسیب‌پذیری را دقیق‌تر انجام بدهند.

برای نمونه، ارزیابی‌های دوره‌ای به منظور انطباق همراه با تست نفوذ برای مطابقت با الزامات موجود مورد نیاز است.

علاوه بر این، نئوبانک‌ها باید تمام پارامترهای شبکه‌های دیجیتال، برنامه‌های وب و نقاط پایانی امنیتی را آزمایش کنند. همچنین، نئوبانک‌ها باید آزمایش‌های متعددی را برای دسترسی مجاز و همچنین دسترسی غیرمجاز انجام دهند.

به طور خلاصه، هر چقدر که نئوبانک‌ها، استانداردهای انطباق را بهبود ببخشند و این عنصر را در اولویت مسیر توسعه قرار دهند؛ از وضعیت خود آگاه‌تر می‌شوند. به گونه‌ای که اقدامات امنیتی را به طور موقت ذخیره می‌کنند و کنترل بیشتری بر شبکه‌های خود خواهند داشت.

2 مرحله دوم، راه‌حل‌های امنیتی خودکار برنامه‌های تلفن همراه

در مرحله دوم، راه‌حل‌های امنیتی خودکار برنامه‌های تلفن همراه نیز به نئوبانک‌ها کمک می‌کنند تا چندین تست امنیتی مانند تست API را انجام دهند. راه حل‌های خودکار، تست امنیتی دستی را ارائه می دهند و امنیت برنامه را بدون سرمایه گذاری در تیم‌های امنیتی جامع تضمین می‌کنند.

مدیریت امنیتی سخت‌گیرانه‌تر با استفاده از راه‌حل‌های خودکار، آشکارسازی آسیب‌پذیری‌های بالقوه و بالفعل که قرار گرفتن در معرض خطر حملات سایبری را افزایش می‌دهد، قابل دستیابی است.

از آنجایی که مجرمان سایبری برای فعالیت‌های ناجوانمردانه خود به اتوماسیون روی می‌آورند، مهم است که نئوبانک‌ها با چنین اقدامات پیچیده‌ای مطابقت داشته باشند و از روش‌های پیشگیرانه پیشگیری با محوریت اتوماسیون استفاده کنند.

3 مرحله سوم مقابله با فعالیت‌های مجرمانه سایبری در نئوبانک‌ها

مرحله سوم و مرحله اول اقدامات مقابله با فعالیت‌های مجرمانه سایبری ممکن است یکسان باشند. زیرا، در مرحله سوم هم از روش‌های پیشرفته احراز هویت به‌عنوان بهترین روش برای نئوبانک‌ها استفاده می‌شود.

احراز هویت سنتی برای فرآیندهای بانکی از احراز هویت یک مرحله‌ای استفاده می‌کند. در حالی که فرآیندهای احراز هویت مدرن‌تر از احراز هویت چند عاملی استفاده می‌کنند. نئوبانک‌ها از احراز هویت دو مرحله‌ای برای هر فعالیت در شبکه خود، از جمله ورود به سیستم، دسترسی به داده‌ها و تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

همچنین، احراز هویت دو مرحله‌ای، لایه‌های امنیتی اضافی مورد نیاز را برای مبارزه با حملات سایبری و تهدیدات احتمالی به نئوبانک‌ها می‌دهد.

نئوبانک‌ها، تصمیمات خود را مبتنی بر داده‌ها با تمرکز بیشتر بر مقیاس‌پذیری و دقت داده‌های مورد استفاده، دریافت موفقیت‌آمیز داده‌ها از منابع متعدد و جمع‌آوری بینش برای تجزیه و تحلیل مناسب چشم‌انداز کلاهبرداری می‌گیرند.

در ضمن، نئوبانک‌ها برای تولید خروجی معنی‌دار با استفاده از یادگیری ماشینی و سایر فناوری‌های پیشرفته برای تقویت چارچوب‌های امنیتی خود، به داده‌های صحیح و دقیق نیاز دارند. استفاده از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) می‌تواند به نئوبانک‌ها کمک کند تا بفهمند پیشرفت‌های امنیتی آنها چقدر خوب کار می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد در زمان‌های مختلف تنظیمات را انجام دهند.

منبع : فراشناسا

سوالات خود را در قسمت دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *